Amsterdam i okolice - jak zorganizować wypad

O Holandii nie napisze niestety zbyt wiele, będzie to raczej krótkie info dotyczące samej podróży, aniżeli opis ciekawych miejsc do zobaczenia. Byłam w Holandii tylko na święta Wielkanocne, co przełożyło się raczej na spędzanie czasu z mamą, a nie wielkie wycieczki po Amsterdamie, choć tam też byłam i co nieco widziałam.

Na początek powiem, że Holandia to kraj, w którym chciałabym zamieszkać, jest kolorowo, czysto i ludzie są uśmiechnięci. Język mnie zabija od środka, ale nie ma rzeczy niemożliwych do nauki. Z resztą w wielu miejscach porozumiesz się po angielsku bez większych problemów, również w miejscach typu urzędy.

A wracając do organizacji, do Holandii możemy dojechać samochodem/busem (ok. 1200 km - paliwo możecie policzyć sami + bramki na autostradach) lub busem za ok 600 PLN w dwie strony - 12H jazdy, polecieć samolotem do Amsterdamu czy Eindhoven - to są najtańsze opcje z Warszawy. Rotterdam wychodzi dwa razy drożej, a do niego możemy dojechać z Amsterdamu pociągiem za ok. 17€ lub ok. 7€ autobusem. Z Eindhoven jest trochę drożej, analogicznie 20€ i 14€. Jednak to wciąż taniej niż bezpośredni lot, który oscyluje w granicach 800-900 PLN.

Loty do Amsterdamu

Loty do Eindhoven

Z Eindhoven są pociągi i  autobusy do Amsterdamu, w podobnych cenach: 21€ i 7€. 

Noclegi w zależności od zasobności portfela możemy wynająć gdzieś w okolicach centrum lub na obrzeżach, co na pewno obniży koszty pobytu, a dodatkowo pozwoli poczuć klimat miasta, bo dostanie się do centrum metrem czy rowerem na pewno da Wam wiele frajdy. Od razu odpowiadam nie znam cen komunikacji miejskiej ani wypożyczenia rowerów, tutaj macie stronę, która Wam może pomóc - klik
Ceny za nocleg zaczynają się od ok. 135PLN/osoba/noc - cenę podaję na podstawie booking.com.

Co zobaczyć? Ja w Amsterdamie zwiedziłam głównie centrum miasta, przeszłam się po wąskich uliczkach zachwycając się pięknem tego miasta. Po prostu bez planu, celu, chciałam się nacieszyć widokiem, jaki oferuje to miasto. Nawet nie dotarłam na czerwoną ulicę, bo zabrakło mi czasu!

Więc jeśli szukacie ciekawych miejsc do zwiedzania w Amsterdamie czy okolicach polecam lokalne przewodniki. Warto też na pewno wybrać się poza miasto, aby doświadczyć sielskich widoków rodem z pocztówek. Pola tulipanów, wiatraki? Tak, ale trzeba taką wycieczkę za miasto zorganizować  na cały dzień, myślę jednak, że na pewno warto. 
Sama nie byłam jeszcze, pewnie następnym razem się wybiorę, ponieważ te scenerie mnie rozczulają i chciałabym zobaczyć je na żywo!

Od siebie dodać mogę, że osobiście wybrałabym okolicę poza centrum Amsterdamu ("ring"), dlaczego? Po prostu lubię miejsca, w których toczy się prawdziwe życie. 

Przeczytałam kilka stron internetowych o tym, co można tam zobaczyć i serdecznie polecam to Wam również.  W Google znajdziecie ich setki, więc polecam poszukać, ja nie chcę polecać czegoś, czego sama jeszcze nie spróbowałam. :)
OK. Jedna warta uwagi to: www.amsterdam.info (język strony możemy zmienić klikając na flagę PL).


















Komentarze

Popularne posty